tag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post924335284354196658..comments2022-04-04T07:21:16.964+03:00Comments on Hikiset Siivut: Kunnon testiäAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/14709317609334970536noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-7127201199107586972014-09-09T14:38:29.393+03:002014-09-09T14:38:29.393+03:00Ok, ole hyvä vaan! Jos laitat uudet käyrät tänne ...Ok, ole hyvä vaan! Jos laitat uudet käyrät tänne näkyviin, voin verrata ja tarkentaa omiakin tuloksia.Jaakkohttps://www.blogger.com/profile/02784517292451313849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-31927292241400119092014-09-09T12:50:42.115+03:002014-09-09T12:50:42.115+03:00Mainiota, kiitos Jaakko! Pitääpä ajaa tehokäyrät m...Mainiota, kiitos Jaakko! Pitääpä ajaa tehokäyrät molemmilla tavoilla ja tarkistaa tilanne.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14709317609334970536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-52848358806836445762014-09-09T10:48:40.679+03:002014-09-09T10:48:40.679+03:00Tällaisen jutun löysin: http://www.cycling-inform....Tällaisen jutun löysin: http://www.cycling-inform.com/how-to-get-the-best-from-your-kurt-kinetic-trainer<br />Omat havainnot tukee myös 4 - 4.5 kierroksen kiristystä. Mun 3.5:llä saadut tehot ovat muutaman prosentin verran yläkantissa, jos tuloksia vertaa siihen, millä nopeuksilla pysytyn pyörääni maantiellä liikuttamaan. Jaakkohttps://www.blogger.com/profile/02784517292451313849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-30678411484846664962014-09-08T21:40:25.115+03:002014-09-08T21:40:25.115+03:00Sama rengas ja paineet myös täällä. Jos muutat kir...Sama rengas ja paineet myös täällä. Jos muutat kiristyksen 3 => 4, niin vastusteho nousee 6-9%. Tällaisen käsityksen olen saanut eri foorumien jutuista. Osa on saanut jopa 17% virheen KK:n 300W:n teholla, kun vastuksen kiristysruuvia on kierretty vain pari kierrosta ja laskuissa käytetty väärää muunnoskaavaa. Väärä kaava antaa esim. 36km/h-nopeudella n.20W liian suuren tehon. Alla juttua virheellisestä kaavasta:<br /> First of all, you need to be aware that there is a longtime typo on the KK website in the road machine power equation, which now seems to have made its way into the computer instruction manual. The Road Machine curve fits much better to P=S^3*0.019168+S*5.24482 than it does to P=S^3*0.01968+S*5.24482 as the website used to say. There are some old threads on here to that effect if you need some backup on that.Jaakkohttps://www.blogger.com/profile/02784517292451313849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-63920949847852717722014-09-08T16:29:56.693+03:002014-09-08T16:29:56.693+03:00Kappas, itse en ole ollut lainkaan tietoinen tuoll...Kappas, itse en ole ollut lainkaan tietoinen tuollaisesta ohjeesta ja olen aina kiristäny "vain" kolme kierrosta siitä, kun rulla ensimmäisen kerran osuu renkaaseen. Mulla on käytössä sininen Tacxin trainerikumi ja paineita aina 8 baria. <br /><br />Pitäisiköhän sitä kohta kokeilla, minkälainen vaikutus tuolla rullan kiristyksellä on käytännössä tehoon...?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14709317609334970536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-43770004032748365762014-09-06T10:38:55.706+03:002014-09-06T10:38:55.706+03:00Hyvä kirjoitus! Itellä on Kurtin Rock and Roll ja ...Hyvä kirjoitus! Itellä on Kurtin Rock and Roll ja olen tehnyt vähän vastaavia testejä. Tehokaavana olen käyttänyt Kurtin omaa korjattua funktiota, P = (5.244820) * V + (0.019168) * V^3 ( nopeus mil/h). Näin saadut tehot näyttäisivät olevan jonkin verran yläkantissa, esim. nopeudella 36km/h saan tehoksi n. 320W, 20W enemmän kuin sun kaavalla, uskoisin että toi 300W on lähempänä oikeeaa arvoa. <br />Mun suurin virhetekijä lienee se, että olen kiristänyt vastusruuvia vain 3.5r siitä kun rengas koskettaa vastusta, kiristyksen pitäis todennäköisesti olla jotain 4.5...5 ( toi lukema on esiintynt keskusteluissa joillain foorumeilla). Rengas ja paineet tietysti vaikuttavat myös tulokseen. Oletan että sun Kurtissa on samantapainen kiristysmekanismi, miten itse kiristät vastuksen rengasta vasten?<br />Kehityksen seuraaminen on tärkeämpää kuin absoluuttiarvot, antaa myös mielekkyyttä treeneihin. Mutta uteliasisuuttani ole ajatellut mennä sykymmällä testilabraan tekeen tarkemman testin hengityskaasuineen.<br />Jaakkohttps://www.blogger.com/profile/02784517292451313849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-36023943280291738842014-08-27T10:04:37.638+03:002014-08-27T10:04:37.638+03:00Mielenkiintoinen teksti. Itsekin olen miettinyt mo...Mielenkiintoinen teksti. Itsekin olen miettinyt monenlaisia testejä, millä omaa kuntoa/sen hetkistä virettä voi testata. Trainerilla oon ajanut paria valmista harjoituspätkää. Trainerilla ajaessa olosuhteet on kuitenkin aina samat. Toki sitten päivän vire yms vaikuttavat, mutta kyllä siitäkin oman kehityksen on nähnyt pitemmällä aikavälillä. Toki maastokisoissa vaikuttaa moni muukin asia kuin tuotettu teho, mutta jos on tehoa niin yleensä pyörä silloin liikkuukin :) Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12559677947771517017noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-81481015920855354142014-08-26T17:07:37.038+03:002014-08-26T17:07:37.038+03:00Totta. FTP on erittäin oleellinen muuttuja. Varsin...Totta. FTP on erittäin oleellinen muuttuja. Varsinkin, jos kilpailumuoto on sellainen, missä pidetään tasaista tehoa pitkään yllä ja sen tasaisen tehon ylläpitämisellä ratkaistaan, kuka nostelee maaliviivalla käsiä ilmaan. Maastossa pidän ehkä tärkeämpänä kykyä keikkua jollain tietyllä sykealueella koko kilpailun ajan. Ja, mikäli sillä alueella pystyn myös tuottamaan kampeen riittävästi tehoa, luulenpa, että voin olla aika tyytyväinen myös tuloslistaan.<br /><br />Itse ajattelen asian niin, että "FTP" on yksi pätkä tuosta käyrästä, "anaerobinen kynnys" yksi ja vaikkapa "aerobinen kynnys" yksi. Jos, ja kun, tuo koko käyrä harjoittelun myötä kiipeää ylöspäin, niin takuuvarmasti jokainen näistä alueista myös kiipeää. Omaa kehittymistää voi sitten seurata kokonaisuudesta, tai kapeammalta alueelta, kunhan seuraa koko ajan samaa faktoria ja ymmärtää sen muutoksia ja siihen johtaneita seikkoja.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14709317609334970536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4214070874274358774.post-33485997459420730702014-08-26T15:41:33.273+03:002014-08-26T15:41:33.273+03:00Eikö aerobista / anaerobista "kynnystehoa&quo...Eikö aerobista / anaerobista "kynnystehoa" oleellisempaa ole FTP teho, eli teho jolla pystyt ajamaan ~tunnin ajan? Tai normitreneissä ajamaan 2*20 min tyyppiset vedot?<br />Anonymousnoreply@blogger.com